SESLERDE KULLANILAN APPOGIATURA (ÇARPMALAR)

 

Mey’in çalım özelliklerinin en başında sesleri doğru çıkartmak ve sazın yapısını kullanarak seslere karakter yüklemektir.Bunun için çalma tekniklerinin en önemlisi olan çarpma adını verdiğimiz uygulamayı anlatacağım.

Öncelikle doğru tutuş esasını göz önüne alarak elimizin perdeler arasındaki geçişinin hızlı ve doğru olması için parmaklarımızı perde üzerine yakın tutmaya gayret etmeliyiz. Sağ elimizin serçe parmağı Fa perdesinde sabit olmalı.Serçe parmağımız La ve Sol notaları çalımı esnasında kalkmalı.(Fa notasındaki sabit parmak diğer notaların seslerine etki etmemektedir,ancak La ve Sol notalarına etki ettiği için bu sesleri çalarken serçe parmağın refleks olarak kalkması gerekmektedir.Bu da vereceğim çalışmaların devamlı olarak yapılması ile elde edilecektir.

Fa#-La Çarpması
Fa#-Sib2 Çarpması
Fa#-Do çarpması
Fa#-Re çarpması
Fa#-Mi çarpması
La-Do çarpması
La-Re çarpması
La-Mi çarpması
La-Fa çarpması
La-Sol(tiz) çarpması
Si-La çarpması
Si-Re çarpması
Do-Re çarpması
Re-Do çarpması
Re-Si çarpması
Sol-Do çarpması
Sol-Re çarpması
Sol-Mi çarpması
Fa#-Re çarpması
Fa-Re çarpması
Fa-Do çarpması
Mi-Do çarpması
Mi-Re çarpması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fa# Çarpma çalışması. Burada dikkat edilmesi gereken şey çarpma olarak çalacağımız Fa# sesini değil ana sesi kuvvetli duyurmaya çalışmak olmalıdır.

Bir cevap yazın